7.00 – 8.15 Schodzenie się dzieci w sali lub w ogrodzie, zabawy indywidualne. Aranżowanie otwartych sytuacji
wychowawczo-dydaktycznych, pozostawienie dzieciom możliwości wyboru i inicjatywy. Inspirowanie do
spontanicznej działalności zabawowej. Praca indywidualna oraz dydaktyczno – wyrównawcza.
Praca z dzieckiem zdolnym.
8.20 – 8.30 Zabawy ruchowe integrujące całą grupę, czynności higieniczne.
8.30 – 9.00 Śniadanie, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie
umiejętności posługiwania się sztućcami, mycie zębów.
9.00 – 9.45 Zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego z całą grupą i w małych
zespołach. Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących
wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw
tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych. Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu
dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą.
9.45 – 10.30 Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci w sali lub w ogrodzie.
10.30 – 11.45 Pobyt na powietrzu. Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielki w małych grupach, rozmowy
indywidualne, prace porządkowe, zabawy na sprzęcie terenowym, obserwacje przyrodnicze, spacery,
wycieczki, zabawy ruchowe organizowane z całą grupą, dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku.
Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem
przedszkola.
11.45 – 12.00 Zabiegi higieniczne w łazience, przygotowanie do obiadu.
12.00 -12.30 Obiad, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności
posługiwania się sztućcami.
12.30 -14.15 Odpoczynek: słuchanie muzyki relaksacyjnej i literatury dziecięcej itp. Tworzenie sytuacji rozwijających
indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci. Dowolna działalność dzieci: zabawy swobodne w sali
lub w ogrodzie.
14.15 – 14.30 Czynności higieniczne, przygotowanie do podwieczorku.
14.30 – 15.00 Podwieczorek, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie
umiejętności posługiwania się sztućcami.
15.00 – 17.00 Organizowanie różnorodnych zabaw, jako stymulatora rozwijania aktywności dziecka w sali lub na powietrzu.
Praca indywidualna oraz dydaktyczno – wyrównawcza w sali lub w ogrodzie. Praca z dzieckiem zdolnym.
Rozchodzenie się dzieci.