Przedszkole Nr 29
ul. Sycowska 1
02-266 Warszawa - Włochy
tel./fax 022 846 02 33
 
 

Grupa I A

 

Drodzy Rodzice i Dzieci z Grupy I A!!!


Pomimo zamkniętej placówki zapraszamy Was do wspólnej nauki przez zabawę!

Przez najbliższe dni będziemy dostarczać pomysły i wskazówki, scenariusze zajęć, linki

do ciekawych zajęć,  które mogą pomóc efektywnie pracować z przedszkolakiem.

Podkreślamy,  że są to tylko propozycje. Zapraszamy do odwiedzania naszej zakładki.

 

             Pozdrawiamy Kamila Korneluk, Sylwia Ścibisz

 


 

Rodzice oraz dzieci, KĄCIK MAŁEGO KUCHARZA znajduje się

w  zakładce "DLA RODZICÓW"

 


 

 

ŚWIĘTA TUŻ, TUŻ...

 

1.Domowe porządki – zabawa paluszkowa do wiersza M. Barańskiej.

 

-  Maciek myje talerze                  (Dziecko wykonuje koliste ruchy zamkniętą dłonią, udając, że                     

                                                         myje talerz – drugą, otwartą dłoń)

- Michał serwetki pierze              (Pociera jedną pięścią o drugą)

- pranie wiesza Beata                 (Unosi nad głowę obie ręce i wykonuje nimi ruchy jak                   

                                                          podczas wieszania prania)

- Marcin kąty zamiata                  (Udaje, że trzyma miotłę obiema rękami i zamaszyście

                                                          Zamiata)

- Marysia wyciera kurz                 (Udaje, że ściera szmatką kurz)

- Ja nic nie robię – i już!               (Zaplata ręce na piersiach)

 

2.    Pisanki – słuchanie wiersza D. Gellner

 

Patrzcie, ile na stole leży pisanek! 

Każda ma oczy malowane, naklejane. 

Każda ma uśmiech kolorowy 

i leży na stole grzecznie, 

by się nie potłuc przypadkiem 

w dzień świąteczny. 

Ale pamiętajcie! Pisanki nie są do jedzenia! 

Z pisanek się wyklują Świąteczne życzenia.

 

Po wysłuchaniu wiersza rodzic zadaje pytania dotyczące jego treści:

- O czym opowiadał wiersz?

- Bez czego nie ma Wielkanocy?

- Jak powstają pisanki?

 

3.  „Pisanki” – nauka wiersza na pamięć.

Przedstawienie różnych rodzajów pisanek, kraszanek na obrazkach. Dzieci je oglądają, określają

 ich kolor. Następnie próbują odtworzyć treść wiersza razem z rodzicem., pokazując jednocześnie

właściwe pisanki. Dzieci realizują ruchem treść wiersza z jednoczesnym recytowaniem – raz głośno,

raz cicho.

 

                          

 

4. Osłuchanie z piosenką "Pisanki, pisanki"

Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.

Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.

https://miastodzieci.pl/piosenki/pisanki-3/

 

5. „Wielkanocne zgadywanki” – rozwiązywanie zagadek Joanny Wasilewskiej
 
(Baranek cukrowy, Kurczaczki, Pisanki) i Joanny M. Chmielewskiej (Zajączek).
 
Ma złociste rogi
I kożuszek biały.
Nie biega po łące,
Bo z cukru jest cały              (baranek cukrowy)
 
Wykluwają się z jajek,
Są żółciutkie całe.
Będą z nich kogutki
Albo kurki małe.                       (kurczaczki)
 
Leżą w koszyczku
Pięknie ułożone.
W kolory i wzory
Mocno ozdobione.                   (pisanki)
 
Jest cały z czekolady.
W świąteczny poranek
z kurczaczkiem i barankiem
stoi wród pisanek.                    (zajączek)

 

6. „Malowane jajka” – praca plastyczna.

Przygotowujemy dla każdego dziecka jajko ugotowane na twardo, pędzel i farby oraz podstawkę

na jajko. Dzieci malują jajka wg własnego pomysłu.Można również ozdobić szablon "Pisanki" wg.

własnego pomysłu.

 

                     

 

 

7. Wyścig z pisankami” – zabawa ruchowa

Dziecko, ma na łyżce jajko lub piłeczkę. Zadaniem dziecka jest dobiec do wyznaczonego miejsca, 

i nie upuścić jajka.

 

 

8. "Żólty kurczaczek"  – osłuchanie z piosenką.

 

1. Ze skorupki wyskakuję,

  Mama kurka mnie pilnuje,

  A ja biegam tu i tam,

  Skrzydełkami macham Wam.

 

Ref: Żółta główka, żółty dziobek,
Żółty kolor bardzo lubię.
Żółty mam kubraczek cały,
Bo ja jestem kurczak mały. / x2

 

2. Jak słoneczko wszystkich cieszę,

    Taki ze mnie żółty śmieszek.

    Każdy bardzo lubi mnie

   I się ze mną bawić chce.

 

Ref: Żółta główka, żółty dziobek,
Żółty kolor bardzo lubię.
Żółty mam kubraczek cały,
Bo ja jestem kurczak mały. / x2

https://wszystkodlasmyka.pl/piosenki-dla-dzieci/spiewajace-brzdace-zolty-kurczaczek/

 

9. "Wielkanocny kurczaczek"

    Wykonanie kurczaczka zaczniemy od wycięcia szablonu jajka z żołtego kartonu, lub polorowanie

    kredkami/farbami. Następnie rodzic maluje dziecku spód rączek i nóżek kolorem pomarańczowym

     i odbija na kartonie. Z pomoca rodzica wycinamy i  przyklejamy do szablonu pisanki.

     Doklejamy czuprynke, dziubek i oczki- kurczczek gotowy!

 

               

 

10. Wielkanoc – słuchanie wiersza B. Formy.

 

"Wielkanoc"

Bożena Forma

 

Święta za pasem,

do pracy się bierzemy,

mazurki i baby

smaczne upieczemy.

Pisanki, kraszanki

razem dziś robimy,

wszystkie kolorowe,

bardzo się cieszymy.

Upiekliśmy z ciasta

baranka, zajączka,

z posianej rzeżuchy

będzie piękna łączka.

W glinianym wazonie

bazie i żonkile

a na nich z papieru

kurczątka przemiłe.

 

Po wysłuchaniu rodzic zadaje pytania dotyczące treści utworu: 

O czym był wiersz?;

Co dzieci zrobiły w wierszu?;

Co kojarzy się ze świętami wielkanocnymi?;

Jakie wypieki są na świątecznym stole?;

Kto z was pomaga mamie w kuchni?

 

11. Piosenka "Święta Wielkanocne"

 

Skacze drogą zając, skacze pomalutku.
Przykucnął za płotem, hop i już w ogródku.
Kic, kic, kic cichutko, skrada się do domu.
Każdemu zostawia prezent po kryjomu.

REF.: Święta Wielkanocne z jajkiem i zającem,
Słoneczne i pachnące Święta Wielkanocne.

II
Idą chłopcy drogą, idą pomalutku.
Przykucnęli cicho, hop i już w ogródku.
Naraz śmiech i wrzawa, śmigus – dyngus krzyczą
i dziewczynki łapią i wodą je chlapią.

https://miastodzieci.pl/piosenki/swieta-wielkanocne/

 

12. "Mazurek"- praca plastyczna z masy solnej.

Najlepsza masa solna powstaje według takich proporcji:

1 miarka soli (drobnoziarnistej)

1miarka mąki

1/2 miarki wody

Jak zrobić masę solną krok po kroku?

Robienie masy solnej zaczynamy od zmieszania mąki z solą, dopiero wtedy zaczynamy dodawać stopniowo wodę, jednocześnie zagniatając masę rękami. Masę należy wyrabiać do momentu aż będzie miała zwartą, plastelinową konsystencję. Masa nie może się kruszyć, rozpadać i musi dawać się łatwo formować w rękach.

Wykonanie mazurka:

Po wykonaniu masy - formujemy z niej prostokąt aby zmieścił się na papierowym talerzyku. Możemy pomalować farbami nasz mazurek, użyć brokatu. Do ozdobienia ciasta można również wykorzystać  plastelinę, makaron w różnych kształtach, bakalii. Wszystko zależy od waszych pomysłów. 

Miłej zabawy!

                      

                  

        

 

13. „Małe – duże jajo kurze” – zabawa ruchowa, naśladowcza.

 

Dzieci naśladują dostosowując się do  tempa recytacji.

 

Małe – duże                                             (Ręce blisko siebie – małe; ręce rozłożone – duże)

jajo kurze,                                                (Dzieci rysują w powietrzu obiema rękami jajka, a następnie z rąk

robią skrzydełka                                       i poruszają nimi)

jajo kurze,

jajo kurze

Duże małe doskonałe,                             (Dzieci klepią się po brzuszkach)

doskonałe,

mniam.                                                     (Klaszczą w dłonie)

 

14. Bajeczka wielkanocna – słuchanie opowiadania A. Galicy.

 

Bajeczka wielkanocna Agnieszka Galica

 

Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe kotki zaczęty

wychylać się z pączków.

– Jeszcze chwilę – mruczały wierzbowe kotki – daj nam jeszcze pospać, dlaczego już musimy wstawać?

A Słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:

– Tak to już jest, że musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.

Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych kotków, słońce powędrowało dalej.

Postukało złotym palcem w skorupkę jajka – puk, puk! i przygrzewało mocno. – Stuk – stuk! – zastukało

coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty kurczaczek.

Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.

– Najwyższy czas – powiedziało – to dopiero byłby wstyd, gdyby kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.

Teraz Słońce zaczęło się rozglądać dookoła po łące, przeczesało promykami świeżą trawę, aż w bruździe

pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.

– Co się stało, co się stało? – zajączek przecierał łapką oczy

– Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to były za święta bez wielkanocnego

zajączka? Popilnuj kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.

 – Kogo? Kogo? – dopytywał się zajączek, kicając po łące.

– Kogo? Kogo? – popiskiwało kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.

– Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe kotki. …

I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi.

– To już święta, święta – szumiały wierzbowe kotki, słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:

W wielkanocny poranek Dzwoni dzwonkiem Baranek,

A kurczątko z zającem Podskakuje na łące.

Wielkanocne kotki,

Robiąc miny słodkie,

Już wyjrzały z pączka,

Siedzą na gałązkach,

Kiedy będzie Wielkanoc?

Wierzbę pytają. 

 

Po wysłuchaniu N. zadaje pytania dotyczące treści utworu:

Kto obudził kotki na wierzbie?;

Kogo następnego obudziło słoneczko?;

Co kojarzą się wam ze świętami wielkanocnymi? 

 

15. Piosenka "Zając malowany"

Na kubeczku z porcelany
mieszka zając malowany.
Kiedy tylko się poruszy
to w herbacie moczy uszy.
Mówię Wam, mówię Wam,
co ja z tym zającem mam.

Siedzi zając na kubeczku,
lewą nogę moczy w mleczku.
Ale mleczko nie dla niego
on by wolał coś innego.
Mówię Wam, mówię Wam,
co ja z tym zającem mam.

Wytarł zając mokre uszy,
zrobił cztery wielkie susy.
Usiadł w lesie na polanie
co ja teraz powiem mamie?
Co ja teraz powiem? Co? No co?

https://www.youtube.com/watch?v=4u4Jh7n0FDg

 

16. "Zajączki"- praca plastyczno- techniczna.

 

Te zabawne króliczki można wykonać z plastikowego/papierowego kubeczka, talerzyka lub

plastikowej łyżki.

 

             

 

 

17. "Wielkanocne" ćwiczenia grafomotoryczne

 

https://pl.pinterest.com/pin/645985140288893395/?nic_v1=1aNDzLpIFAGLePJ8YfJdIHz4w0XhfGCf3Q1lkTAhIjytsLVLfNwd47b0iurjNrZi34

 

https://pl.pinterest.com/pin/166281411212879015/?nic_v1=1aYRxjCon1j3BZ1FVsjTYVPGyTWTRvBjMd3em6uKNkUevtBS3Bely5GgI3VN%2FQVqxe

 

                                

 


 

Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych

 

składamy Państwu oraz dzieciom najserdeczniejsze życzenia:

 

dużo zdrowia, radości, smacznego jajka, mokrego dyngusa

 

oraz  wiele wiosennego słońca.

 


 

Linki i propozycje ciekawych stron

1. EMPIK, w związku z akcją #zostańwdomu, postanowił udostępnić za darmowo, na 60 dni

    konto premium. 

https://news.empik.com/89232-empik-premium-na-60-dni-za-darmo-dla-wszystkich

      2.  Domowe "Przedszkolne Laboratorium" wyprodukowano we współpracy z Wydawnictwem

           Nowa Era dla Przedszkola

       https://youtu.be/40LNVHOPEds
       https://youtu.be/Xgcf_IbiVjU
       https://youtu.be/QGRGYhfnpDo
       

       3. Co to jest koronawirus? 

       Jak wytłumaczyć dziecku, że musi siedzieć w domu?

       Zachęcamy do przeczytania wspólnie z dziećmi opowiadania:

 

       "O wirusie, który nosił koronę"

 

         https://www.dzieckiembadz.pl/2020/03/o-wirusie-ktory-nosi-korone-opowiadanie.html?            

           fbclid=IwAR2Hh6V4jOvRzewPyetg3MTc_5tZJiC31pE_2gV9CQTqJ_48BiRcLtj5oVA

      

         4. Połącz naukę z zabawą w Squli

              Na Twoje dziecko czeka ponad 65 000 gier i quizów ze wszystkich przedmiotów szkolnych.                        Nauka w formie zabawy przychodzi dzieciom łatwiej, dlatego Squla jest dobrym sposobemna                    lepsze wyniki w szkole!


              Nauka przez zabawę – naprawdę działa

 

              https://www.squla.pl