Przedszkole Nr 29
ul. Sycowska 1
02-266 Warszawa - Włochy
tel./fax 022 846 02 33
 
 

Edukacja globalna dla najmłodszych II B ,,Stokrotki

Edukacja globalna to czwarta edycja projektu skierowanego do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz ich nauczycieli. W październiku, listopadzie i grudniu odbyło się 5 warsztatów w grupie II B - 4latków, które prowadzi instruktor p. Adam Kaczmarek z Ośrodka działań Ekologicznych ,,Źródła”.

Zajęcia odbywały się co tydzień w każdy czwartek przybliżając dzieciom kulturę Azji, Afryki i Ameryki Południowej i Środkowej. Pan Adam ukazał różnorodność i podobieństwa regionów świata, pobudzając dzieci do solidarności międzyludzkiej. 

Edukacja wielokulturowa buduje otwartość wobec świata i ludzio różnych kolorach skóry, języku, pochodzeniu, religii, tradycji, stylu życia, a – co za tym idzie – bliskość z innymi ludźmi i postawy empatyczne. Dzieci nauczyły się, jak wiele nas łączy, a jednocześnie przygotowuje do życia w świecie pełnym różnorodności i utwierdza w przekonaniu, że różnorodność ta jest stanem jak najbardziej naturalnym i pożądanym. 

I tak zapoznalismy się z takimi państwami jak:

1. Wietnam- skąd pochodzi Twój posiłek?

farbowaliśmy ryż naturalnymi barwnikami i przyprawami

zabawa wietnamska ,,Bit Mat Bat De" czyli łapanie gęsi z zawiązanymi oczami

 

2. Algieria- jak przeżyć na pustyni?

zabawy z piaskiem- rysowanie na piasku

Wyprawa na pustynię- co ze sobą zabrać? Pan Adam wszystkiego nas nauczył

zabawa ,,Abhumil"- czyli ,,Rzucanie do owoców"

3. Peru - puszcza Amazońska

zabawa w wyobraźnię- dokończ rysunek tak aby powstało zwierzę- nawiązanie do rysunków stworzonych przez Indian które mozna oglądac z lotu ptaka- m.in małpę, kondora, pelikana, kolibra, papugę, jaszczurkę i inne

omówienie rysunków-  naszych zwierzątek

,,Titicaca hula bula", czyli „głuchy telefon”- przekazywanie wiadomości szeptem na ucho, dowiedzieliśmy się 

że aby przekazać wiadomość na duże odległości, Inkowie wykorzystywali specjalnych kurierów- biegaczy.

Ta zabawa przetrwała do dziesiejszych czasów pokazując, że pierwotna wiadomość zostaje nieumyślnie przeinaczona.

 

podziękowanie p. Adamowi Kaczmarkowi za fantastyczne spotkania i zajęcia w naszej grupie. Dzieci samodzielnie zrobiły obrazek tęczy z barwionego ryżu i kolorowy słoiczek.